Cannabis

La planta cannabis sativa té molts efectes psicoactius. La majoria estan a les flors de la planta.

Classificació

Segons el preparat es classifiquen en:

  • Marihuana: s’obté de les fulles seques i flors.
  • Haixix: s’obté de la resina segregada per les fulles de cannabis.
  • Oli d'haixix: s’obté mitjançant destil·lació de la planta en dissolvents orgànics.

Generalment aquests preparats es fumen en forma de cigarretes (porros) o amb una pipa d’aigua. Hi ha els consumidors que ho fan de forma intermitent, i els que en prenen cada dia, cosa que això suggereix que es la porta d’entrada pel consum d’altres drogues. Per aquesta raó és necessari intervenir sobre la població dels consumidors perquè son candidats a arribar més endavant a ser usuaris regulars d’altres drogues com la cocaïna o la heroïna.

Efectes

Produeix eufòria i relaxació, alteració del sentit del temps i intensificació de les percepcions sensorials comuns. En grup provoca riure contagiós i loquacitat. Quan la droga està a l’organisme la memòria a curt termini, l'atenció, les habilitats motores i el temps de reacció estan disminuïts. A més a més el consum de cannabis també produeix disminucions en altres funcions conductuals i cognitives: si s’està conduint hi ha molt risc de patir accidents.

L’ús ocasional també provoca efectes secundaris com l’ansietat i atacs de pànic. En els usuaris crònics això apareix quan la dosi que es pren es mes alta que l’habitual..

En l’adolescència, el consum crònic s’ha associat a un baix rendiment acadèmic i fracàs escolar, encara que s’està continuant estudiant per poder establir una associació directe.

La retirada brusca produeix una simptomatologia assimilable a un síndrome de retirada, no es molt sever però provoca irritabilitat, insomni, anorèxia, sudoració i nàusees.

Unless otherwise stated, the content of this page is licensed under Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License